AKU MALUUU

Sempena raya Aidilfitri yang nak dekat dah nih maka teringatlah aku satu pengalaman yang cukup memalukan dimana kes ini berlaku pada raya tahun lepas di hari raya keempat. Aku dan rakan - rakan berkonvoi dari Alor Setar ke Baling, Sungai Petani dan Yan sepanjang hari untuk menziarahi kawan - kawan lama yang sudah 3-4 tahun tidak berjumpa.


Apa yang anehnya, setiap rumah yang kami pergi tidak pula kami bertemu dengan juadah yang bernama NASI. Jadi, kebanyakan peserta rombongan kali ni yang amat memerlukan nasi dalam kehidupan seharian mereka telah membuat keputusan untuk singgah sebentar di bandar Sungai Petani area Village Mall pada malam tu untuk mencari sesuap nasi. Di dalam dompet aku cuma ada RM20 jadi aku pun suarakan cadangan dekat mereka semua agar makan di tempat yang biasa - biasa jer. Alih - alih mereka kata nak makan di salah satu Kopitiam dekat kawasan tu. Aku dalam hati,"Amboi! Kaya juga depa semua nih. Nasib aku bawa duit lebih!"

Kawan aku park kereta betul - betul depan kopitiam tu. Kami semua pun pergi cari port yang sesuai dan semua setuju lepak dekat luar kopitiam. Aku sebab adalah  sikit pengalaman lepak dekat kopitiam jadi dah boleh agak harga menu dia macam mana. Bila sampai jer senarai menu tu dekat kitaorang mulalah berlaku perkara yang sepatutnya boleh dielakkan daripada terjadi.


Budak 1 : Mak aih! Popia 3 biji ja dah RM2.50! Mahai mampuih! Baik aku buat sendiri!

Budak 2 : Nasi lemak dia ja nak RM8. Nasi apa mahai gila nih? Nih aku boleh beli 3 bungkuih nih kalau dekat kedai Makcik Jenab!

Budak 3 : Paling murah dadih! Murah pun tak murah jugalah! RM2 lebih juga! Dah lah kecik!

Budak 4 : Ayaq apa yang paling murah dekat sini?

Aku : Ayaq paling murah ayaq kosong lah! Haha!

Budak 5 : Kita order dadih dengan popia jer lah!

Budak 2 : Aku rasa lah kan...Apa kata kalau kita...Jom cabut lah weih! Duit aku tak cukup nih!

Budak 4 : Malulah gila! Kita dah lah dok cakap kuat sampai orang sebelah dengaq!

Aku : Tak pa lah! Kita order jer lah sepinggan. Pastu hangpa semua share lah bayaq!

Budak 1 : Jom lah cabut!

Budak 4 : Hangpa semua jangan dok buat pasai! Malulah aku weih!

Aku : Woi! Woi! Tadi sapa yang bagi cadangan nih? Hang pa jangan lah weih! Semua tengok kita dah nih!

Budak 1 : Satuuuu!

Budak 2: Duaaaa!

Budak 3 : Tigaaaa!

Budak 1 : Cabuttt!


Lepas tu bunyi kerusi dan meja yang bergegar tu menjadi perhatian ramai sebab cara mereka blah tu macam mereka baru lepas mencuri roti Gardenia dekat kedai runcit dan keadaan meja tu macam sedang berlaku gempa bumi. Dekat meja tu sekarang tinggal 3 orang jer lagi termasuklah aku yang masih tergamam. Kemudian, member aku yang seorang nih pun blah dengan muka yang merah gila menahan malu memandangkan kulit dia putih. Aku pula sebab dah rasa malu gila tahap nak cabut kulit muka sebab waktu tu semua pandang dekat meja kitaorang jadi aku dengan muka tebalnya bangun dan ajaklah kawan aku yang masih lagi kaku di meja nih cepat - cepat blah.

Oleh sebab member aku masih di dalam mood terkejut jadi aku terpaksa blah cepat - cepat. Malangnya, kereta kami dekat depan kopitiam tu jer. Aku pun sembunyi dekat pintu kereta yang tidak bertentang dengan kopitiam tu. Akhirnya, kawan aku yang kaku di meja tadi pun datang dan kitaorang cepat - cepat naik kereta. Kereta kawan aku pun meluncur laju menjauhi kopitiam tu sambil diiringi gelak ketawa oleh para pelanggan di kopitiam tu. Sumpah memang aku malu gila waktu tu! Arghhhhhhhhhhhh! Aku Maluuu! Kena gelak dengan ramai manusia yang aku tak kenallll!

Cisssss! Itulah aku dah kata makan dekat kedai biasa jer. Diorang nih yang semangat nak makan dekat sini. Aku budget masing - masing ada RM50 lah dalam dompet tetapi hampeh. Last - last kitaorang lepak dekat kedai mamak! Sampai jer dekat kedai mamak semua gelak macam nak mati! Nasib masing - masing jenis tak sentap ker apa! Kalau tidak memang ada yang putus kawan malam tu. Hahahaha!

Tamat!


Ini adalah antara pengalaman memalukan yang aku ingat buat masa ini dan entry ini khas untuk menyertai Contest AKU MALUUU anjuran blogger Kila



Kepada sesiapa yang nak join contest nih bolehlah click banner nih. Hadiah menarik menanti anda jika anda bertuah memenangi contest nih. Sebab syarat - syarat dia kena tag 3 orang blogger lain jadi di sini aku tag lah 3 orang nih :-



3) Nas

Harap - harap ada rezeki lah sebab selepas berbulan - bulan baru terbuka hati nak join balik mana - mana contest anjuran blogger. Apa - apapun, semoga aku berjaya(ucap dekat diri sendiri memang terasa cool kan?). Hahaha!


P/S : Bilik Aku Dah Ada Katil. Yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!


Perhatian Semua :

Acer Aspire One untuk ANDA Miliki Secara PERCUMA!
Click Gambar Untuk Ke Link Contest!
Mai Join Lekas Sebelum Terlepas Peluang!

53 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. pehh.. ni aku kena masuk ni. hahahaha.. banyak giler pengalaman best pasal malu2 ni. hahaha..

    BalasPadam
  2. wah kalau aku memang segan gila ar..

    BalasPadam
  3. hahahaha..... malu2..tak sedar diri..padan la muka..haha

    BalasPadam
  4. Hahaha... Bro, tak bleh blah lah cerita kau ni. Kalau aku kena pun malu sehh!!!

    Tp kalau aku kena la kan, aku suruh sorang member aku blah dulu, pastu suruh dia buat2 panggil ataupun buat2 ajak pergi restoran tempat lain yg lg sedap. Hahaha..

    BalasPadam
  5. memang best dgr cite ko.. klau ak mesti cri paperbag masukkan muke kat situ.hehee

    BalasPadam
  6. hahaha...aku pn pernah kena camtu tp x de r lari tp buat2 kaya dan makan kat ctu...nasi goreng dia rm15+air milo rm3+air masak rm1....blk umah semua dapat gelaran dato...hahaha

    BalasPadam
  7. haha.. aku teringat pegi makan dengan ex aku kat TGIF.. dah sedap2 makan baru teringat lupa nak cucuk duit kat ATM... first time bayar pakai duit singgit-singgit+syiling - nasib baik cukup hahaha

    BalasPadam
  8. wan nur : aku pun xpasti..hahaha

    asada : sebab tu aku tag hang

    fitri : memang segan weih

    mier : sapo xsedar diri tu?

    ayish : susah weih..situasi dia memang ko xboleh buat macam tu...

    darkbatman : nak cari paper bag pun dah xsanggup

    zara : sangat segan weihhh

    mr mind : aku memang xkisah tapi yg lain tu lah..kesian kami

    che armster : hahaha...aku ada benda cam tu tapi xmalu sangat..hehe

    Dyna : lawak tu memang tapi malunya aku..hahahaha

    BalasPadam
  9. cezzz...entry contest ropa2nya !

    hohoho...kalo sis nk blah pun malu,nk stay pun malu..nk buat camno tuh ??

    BalasPadam
  10. hahaha...hans, biar beno...tak sgka kwan2 hg nekad nak lari ek..hehehe,....adoi..mmg malu ek...setakat ni, aku mmg xpenah lepak kopitiam..hehehe

    BalasPadam
  11. ko memg penulis yg hebat la bro..haha..banyak giler entry ko upate!!!

    btw,yg komen pasal iklan tu..aku ambik kat blog org je..dia suro sebarkan~aku tak kaji..haha

    BalasPadam
  12. sambil mnyelam minum air rupnya entry hans daa contest. kopitiam tu mmg mahal, kalo mampu mkn minum relax je. tp kalau rasa tak de modal sgt mkn kat mamak pon tak kisahla

    BalasPadam
  13. kahkahkah..mesti kat old town kan..hahahah

    BalasPadam
  14. ----==--Dah nak raya lah ---==----
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com

    Sorry Terlalu Lama Tak Ziarah Blog Ni but kita masih kawan sealam maya kan.... coz banyak hal sibuk ngan bagai-bagai urusan lah... Sorry...

    woooo belum lagi lah rayo... lagi sikit lagi ...bebawak besabar yeee

    wahhhh tak malunyerrr aku ni.... lariiii....lariiiii... run....run...

    BalasPadam
  15. tudia aih.. xpa lepas nie ang blh kot lepak kopitiam selalu.. hahaha...
    thanks tag aku weh~

    BalasPadam
  16. haha alamak! boleh ka jadi macam tu. baru ni before puasa hampir jadi kejadian yang sama di seccret recipe queensbay mall. semua dah duduk, tiba2 beberapa orang nak makan kfc pula. adoi!

    last2 kami 3 org decide nak stay. yg lg 3 patah balik join balik. sebab takkan nak makan asing2 kan :P

    BalasPadam
  17. Kalo aku laa dalam kes nie, dah lama aku panjat pokok kelapa tinggi-tinggi hahahaa...

    BalasPadam
  18. haha...dekat village mall tu kan dekat dgn tesco..dalam tesco kan ada foodcourt..kat foodcourt kan ada nasik..p makan kat kopitiam mmg mahal la...

    BalasPadam
  19. ummi hanie : macam tu la den punya perasaan waktu tu...hahaha

    nurcita : patutnya kami bertiga boleh jer makan situ..tapi memang waktu tu dah malu gila

    iqbal : xhebat mana pun...merepek2 je aku tulis..hahaha...aku memang suka menaip lah..xada ka orang nak bagi aku satu column dalam newspaper? haih!

    nabil : aku pun dkt aloq setaq

    en_me : of course

    dayah : aku dah ajak dah depa sebelum tu..depa ketegaq nak makan situ..tu aku cakap ingat masing2 ada RM50 dalam dompet..hahaha

    sharing : yups..banyak

    zack : bukanlah..Red Island Cafe

    afza : baling ko mercun...haha

    hariz : aku xsuka lepak kopitiam..mahal

    faizal : hahaha..ok juga lah tu

    fickry : xreti aku panjat pokok..haha

    black mel : aku orang aloq setaq...waktu tu pun 1st time aku pi situ...depa yang bawa...hahaha

    BalasPadam
  20. hehe..kawan2 kau mmg poyo...bajet la bnyk duit..kah3...
    gud lark la weh...

    BalasPadam
  21. hahhaha...padan muka...kalu akk babab lg kat dia...:)

    BalasPadam
  22. http://kachipemas.blogspot.com/
    salam ziarah dari org kampung

    BalasPadam
  23. wah.
    aku rasa macam pernah buat jek.
    :)

    BalasPadam
  24. kahkah (^_~) laki mane tau malu...
    wah contest nih cam best ja..pe2 pon gd luck k c(:

    BalasPadam
  25. ahaks...mendalah neh selalu jer kami buat...tapi taklah lari..just blah mcm biasa...


    buat2 macho....

    BalasPadam
  26. awaitla hang tak blah dlu...kan ka da malu...

    weyh...boleh plak ko komen post aku semata-mata nak soh aku baca entry post ko...

    happy raya!

    BalasPadam
  27. hahahahah
    aku yg membaca pon dah nek merah muka neh!
    hahaha

    BalasPadam
  28. ngahahaha~
    mmg lawaks la. tp naseb baek tak order pape lagik.
    klo tak mesti dh kene kejarrrr~~
    huhu~

    Gudlak Hans! ;)

    BalasPadam
  29. alamak..payah gak kene jadi juri dlm kontes ni ha..erm :)

    BalasPadam
  30. haha, kila datang sini.thanks join ya hans!kila amik link ni!

    best citer.wahh wahh

    BalasPadam
  31. hahaha.....orang sebelah meja dengar ker x sebenarnya!

    BalasPadam
  32. Azmi : 3 orang ja tak..ekekeke..thanks

    CT : hohoho

    Abu Luqman : Thanks sudi singgah

    Hizami : dkt mana tu?haha

    Gayah : bukan semua tak tau malu..thanks

    Macy : sedih kan?

    Ezam : aku pun pernah buat tapi masalahnya cara diorang lari tu..sob sob sob

    Aduka : ada maaa

    Faiz : ekekek..selamat hari raya

    Reen : ekau baru baca...den dah alami..haha

    Fara : itulah..nasib xorder lagi

    Cik Iya : Wah,ekau juri ker? (tiba - tiba rasa nak rasuah ekau)..haha

    Kila : kira den menang ker apa nih?hahaha

    Anwarnaim : hahaha...best la sangat

    Brutal : mesti tahu malu maaa

    Zeyrules : ko plak yg malu?

    Afzan : boleh jer..haha

    Yatre : dengar weih..diorang cakap kuat gila kut...tu lah aku malu masalahnya

    BalasPadam
  33. Keh keh keh. ini jenis urban wannabe punya malu ni. Memang stailo la lari dari kopitiam. hahaha

    BalasPadam
  34. wakakaka malu tu wei! hahaha adoiyai.. lawak2... mmg kenangan terindah..

    BalasPadam
  35. haha.. giler creative post ni.. semoga berjaya.. aibaks pun join gak.. hehe

    BalasPadam
  36. hahaha.. kejadian kejadian macam tu baru la menceriakan kehidupan kita bro..

    sekali sekala malu apa salahnya. :D

    BalasPadam
  37. hahha.. tue la hans... len kali cek dulu dalam wallet tue ada brapa.. kan dah malu.. pengajaran pertama - ushar dulu duit ade ke tak.. pengajaran kedua - jangan pergi tempat makan yang orang tak ramai.. sebab kat situ mungkin makanan tak sedap ataupun mahal.. hahha..

    SElamat beraya hans..

    BalasPadam
  38. hahahaha..malu je weh..sib baik orang kat kopitiam xkenal korang kan?kalo knal malu ja....hahahaha...

    BalasPadam
  39. hahahaha..

    penah gak pnglaman lebih kurang, tapi xdak r smapit blah tros.. kami cover line dgn beli ayaq sja, 2 untk 5 org..haha.. jus pn rm 5.. adoyai~

    pnyala pnjag entri nk masuk contest, konfem bleh mng nih!! gud lux!!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama