Apa Yang Terangkat Bila Ada Kakak/Abang/Adik Angkat!

Selamat hari minggu kepada semua pembaca H.P.B Blog! Wah, bukan selalu aku menjadi sebegini ramah! Hehehe! Hah! Berkenaan tajuk di atas nih pula maka aku pun nak lah bertanya adakah korang mempunyai pengalaman atau masih mempunyai kakak atau adik atau abang yang dihujungnya terdapat perkataan ANGKAT sewaktu anda bersekolah dahulu?

Jika ada bagaimana dan kenapa anda boleh mengiktiraf seseorang itu di dalam kategori ANGKAT ini dan apakah ciri - ciri mereka yang membuatkan anda sanggup menanggung malu jika direject sewaktu meminta mereka menerima pelawaan anda atau kenapa anda sanggup untuk menerima pelawaan mereka supaya anda menjadi kakak/abang/adik angkat mereka? Jadi, disini aku akan menyenaraikan sebab musabab dan bersedialah untuk membaca repekan aku ini. Hohohoho!


5 Faktor Mengikut Teori Hans :


Kenal Tak Siapa Nih?


1) Tertarik dengan kekacakan/kecantikan/kecomelan individu itu.
2) Terasa tercabar apabila melihat orang lain punya adik/abang/kakak angkat.
3) Untuk memikat/mengurat tetapi mengambil langkah pertama dengan membuat mereka menjadi abang/kakak/adik angkat terlebih dahulu.
4) Untuk menunjukkan kehebatan mereka mampu memiliki adik/abang/kakak angkat.
5) Tidak mempunyai adik/abang/kakak di dalam keluarga.



5 Ciri - Ciri Abang/Kakak/Adik Angkat Yang Dihajati Mengikut Teori Hans :


Kenal Tak Siapa Nih?


1) Semestinya jambu/cun/cantik/kacak.
2) Semestinya menjadi rebutan ramai pelajar lain.
3) Selalunya pelajar yang dikenali ramai seperti ketua pengawas atau biro agama.
4) Mempunyai perawakan dan kelakuan yang sopan serta terkenal dengan imej bersih.
5) Mesra dan lucu orangnya.



Hah! Itu ikut teori Hans lah! Hohoho! Jadi, bagaimana pula cara yang selalunya diamalkan untuk menyampaikan hajat dihati yang ingin menjadikan mereka sebagai adik-beradik angkat anda? Jadi, mari kita lihat cara - cara yang selalu dilakukan mengikut Teori Hans :


 
1) Menulis surat menggunakan pen wangi dan diletak bedak lalu dimasukkan dalam sampul dan diletak dibawah meja.
2) Memberi hadiah seperti buah epal, coklat, bunga atau teddy bear sewaktu Friendship Day di sekolah.
3) Memberi hadiah serta kad ucapan sewaktu hari lahir bakal adik - beradik angkat itu.
4) Meminta bantuan rakan sendiri atau junior - junior yang rapat atau sekelas dengan budak yang mahu dibuat adik - beradik angkat itu.
5) Berterus terang di hadapan dengan berani dan gentleman nya.


Jadi, amacam? Mesti kebanyakkan dari korang ada pengalaman macam nih kan? Tipulah kalau tak ada! Heheheh! Okaylah! Tamat sudah aku merepek. Kembali bermain game. Chalo beteh!

78 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. pernah jugak ada adik angkat time skolah menengah dulu..tapi, tak bertahan lama pun.. sebab dia pindah skola.. oh2.. adik angkat saya perempuan ye.. xdenya bedak2 wangi nih.. ahakz~

    BalasPadam
  2. ntah apa2 je abang angkat adik angkat bagai nih. dulu dak2 kelas aku tiap orang ada koleksi abg angkat. pastu surat2 macam surat cinta.. istilah angkat ni cam kapel je sebenarnya. wek!. haha

    BalasPadam
  3. ahahx
    dah betul lah tu
    pengalaman sendiri dapat jd adik angkt ketua pengawas mase skola rndh
    dah la ensem,pljr cnth sume. kui3
    bangga gile. haha ^^

    BalasPadam
  4. ayat lepas baca surat:
    pecah kaca pecah gelas..
    lepas baca harap balas..

    aku pun prnh ada adik dan kakak angkat.. tp dorg yg pilih aku... hehhe..

    BalasPadam
  5. tgh ada..org yg nak...sbb apa..no1 kot..haha

    BalasPadam
  6. salam perkenalan.Cik Ila follow.. :)

    BalasPadam
  7. lucu jeee.tapi ada jugak betulnye.kehkehkeh :P

    BalasPadam
  8. Time sekolah ni je suka berangkat-angkat nih..hehehe

    BalasPadam
  9. aku serius bgthu ni msa skola dulu adik angkat pmpuan ada 15org!!!!!!!!!! serius pnya ni! tp skrg xde langsung sbb smua lost contact alasan simkad aku hilang smua no dorg hilang sekali....

    BalasPadam
  10. haha. mula2 je angkat. lepas tu tersangkut terus. :D

    BalasPadam
  11. dulu pun pernah jadi adik angkat dan juga kakak angkat..
    adik angkat kepada satu student lelaki idaman ramai kat sekolah.. dia yang ambil saya jadi adik angkat.. ramai yang tak boleh terima sebab mamat tu memang handsome tapi adik angkatnya bulat.. diorang dengki la tu.. ha3
    jadi kakak angkat 3 junior perempuan masa sekolah.. tapi bila dah pindah, habis sekolah dah lost contact..

    BalasPadam
  12. dulu ada gak akak angkat. sume cun2. ahaha

    BalasPadam
  13. ada2x,,haha,,lawak je kalu ingat balik

    BalasPadam
  14. mmg best kot
    abg n kakak angkat still contact2 smpai skang
    ad gak yg da kawen
    wahaha

    BalasPadam
  15. ade je abg angkat tapi tadela sampai terangkat..

    BalasPadam
  16. den pernah ade 5 adik angkat,hehe:P
    best 0o0 adek adek angkat ni.hehe

    BalasPadam
  17. wakaka...
    tringat zaman sekolah deee

    BalasPadam
  18. huhu..
    akak tak de lak pengalaman macam ni..
    tak pernah ada abang ke adik angkat ke..
    tak berminat..
    dan tak de yang berminat..
    hehhe

    BalasPadam
  19. ada 3 kakak angkat..sorang adik n 2 aban angkat..

    sbb terangkat??
    sbb kami saling mencintai..eh bukan..
    saling mengambil berat.. ai takde kakak n abang..

    so..bila ada yang tunjuk kasih sayang lbey2 trus terangkat...

    hee~

    dulu2 zaman skola bg candy, coklat atau card'

    tp da besar2.. kuar makan same2..tgk wyg...enjoy2..

    BalasPadam
  20. teringat mse zaman skolah rendah dlu..
    sy salah sorg adik angkat ketua pengawas..die ramai sgt adik angkat perempuan..klaka plak.

    BalasPadam
  21. ms zmn sek ren,rmai mntk nk jdkn kakak angkt tp x mnt la bnda2 nih.adik2 da ramai.xlarat nk jg.haha..

    zmn sek men lg advance.siap bg surat pas-pas kt org lain suh bg kt kite.pompuan lak tuh.geli ah!

    BalasPadam
  22. dulu2 bab angkat2 nih selalu nak yg pandai, cun, hensem, fames...:)

    BalasPadam
  23. hahah...yup ader adik angkat....tapi kristian...xpe ker..??

    BalasPadam
    Balasan
    1. X pe lh tu,Aq pun ade adk angkat org melayu.. Pasal adk brdk angkat ni x kisah lh agama apa atau bangsa apa.. Hihi.. Yg penting hubungan adk brdk angkat ni x jejaskn sesape..

      Padam
  24. Angkat? tak payah angkat-angkat lah..tu buat siksa badan je. Hati tak leh tipu. Cinta tu bute eheh...

    BalasPadam
  25. haha,...aku sekarang ada abg angkat n adik angkat..heheh..diorang yg pelawa..aku ok jer...

    BalasPadam
  26. Salam hans..haha..LM pun melambak abg angkat dn adik angkat.Jadi akak angkat org pun ramai dulu2..huhu

    BalasPadam
  27. hmm masa sekolah dulu banyak gak angat2 kan

    BalasPadam
  28. hahha best n3 ni hans =) tora pn ada pengalaman terangkat n d angkat ni time skol dolu3 hehe..sweet je bila igt blik

    BalasPadam
  29. haha.. hans.. ko mesti bnyak pengalaman nie kan.. :)

    tapi ada betulnya unsur2 yang ko usulkan 2.. mungkin salah sorang yang masuk dlam post ko nie adalah aku? hehe.. =p

    BalasPadam
  30. nak jadi adik angkat hans la..errrr..hehe

    BalasPadam
  31. arghh.. hans ak x der! apa barang abg/adik/kakak angkat! hahah.. *kata2 si loser*

    BalasPadam
  32. ak pernha dulu time skolah menengah
    tp lepas akak tu lepas spm, smp ke hari ni tak jumpa2,haha

    tp sblum tu, ada gak dia bg wallet seketul
    smp arini ak simpan

    BalasPadam
  33. ramai gk membe aku yg last2 kawen ngn kakak angkat..seb baik aku takkk...hahahah

    BalasPadam
  34. terimbau sekejap zaman sekolah mase muda2 dulu..hehehe

    BalasPadam
  35. wink2x~~..
    xbrminat ahh angkat2 nie..hehe :P

    BalasPadam
  36. dulu zaman sekolah ada gak kakak angkat, abg angkat, adek angkat...

    masa zaman skang, aku ada kawan angkat. special punya.

    Lagi best kawan angkat coz leh belasah2. yak yak yak...hahhhaa

    BalasPadam
  37. sape la nak angkat aku yang lebihan muatan ni

    BalasPadam
  38. Sweetnya surat cinta monyet yang tak tahan ada pantun lagi. Teringat masa sekolah dahulu

    BalasPadam
  39. i like....
    xD

    ramai adik angkat cari daku
    bukan ku cari mereka
    hehe
    layans
    xD

    BalasPadam
  40. muka jambu adalah perkara biasa yang selalu diambil kira dalam mengambil apa2 yg boleh diangkat.. haha

    BalasPadam
  41. yaya ta minat ade bende angkat nie
    adek kat uma pun ta terangkat
    HAHA

    BalasPadam
  42. seyez xpernah bergkat
    sebab ku fikirkan ak dah ada abang kakak adik lelaki dan perempuan selengkpnya,..haha.dh cukup r
    rasany,yg ad pon xterlayn ni,.gggrr

    tpi xbest jugak ea xad pengalamn bergkat ni,.

    BalasPadam
  43. tak suka gak angkat2 ni.jd kwan sudah.hehe

    BalasPadam
  44. saya ada kakak angkat dan kembar angkat ! haha

    BalasPadam
  45. tak ada memori yang best bila ada akak angkat ni, bese2 je..huhu

    BalasPadam
  46. teringat masa skolah dulu.. ada adik form 1 nak jadi adik angkat.. tapi den nasihat kat dia.. carilah orang lain yang lagi layak untuk jadi kakak angkat dia.. huhuhu.. tak larat den nak ada adik angkat ni..

    BalasPadam
  47. xpenah la rasa sume ni sbb aku mmg tak kacak, tp buat baik ssama sume org ada ar,
    oh cinta monyet, tesipu2 malu nk kena ngorat pon aku dah cuak, ni pulak nk ada angkat2, yg sedia ada adik bradik pon dah cukup tak perlu angkat2 :D

    BalasPadam
  48. pernah gak menerima lamaran cam nie time sekolah dulu... tp aku reject sebab rase cam poyo jek dok terangkat2 nie.. kawan2 dah la bagi aku...

    BalasPadam
  49. haha.. lawakk.. tapi ada experience gak jd angkat2 nie... hampir nak terangkat koettt

    BalasPadam
  50. aku..taktau istilah adek,kakak o abang angkat ni cne.kalo rapat dgn someone selaen dari mmber sendiri or bukan peer..d istilahkan sebagai angkat kah tu?

    sorang pnah offer nk jd adek angkat.junior gal..tp aku bt bodoh tak dgr n alih topix.tp ak stil rapat dgn dia.n ada la juniors laen yg ak rpt.ak pnah blnja diorg,diorg treat ak pm ada..

    college life...sgt best!

    tp ak tak suka istilah abg agkat as aku org pmpuan.takde mknanyeee nk abg2 agkt...

    BalasPadam
  51. sye mintak die jadi kakak angkat coz nak die ajar sye dalam math jer, naseb baek A dalam math!! hehe

    BalasPadam
  52. konferm tak pernah. sebab skolah kat skolah asrama penuh yg semua laki. haha sangap takde ppn langsung

    BalasPadam
  53. teringat masa dulu... huuhuhuhu kelakar lah...

    BalasPadam
  54. Hahaaaa... Teringat zaman sekolah~ Haiyaaa
    Urm, pengalaman? Kikikii. macam ape je~

    BalasPadam
  55. hehe..mmg bestla hg ni klu bab2 topic menarik ni...

    ak pon pnah da gak kak angkat...
    tp la ni hilng p mna pon xtau la..huhu..

    BalasPadam
  56. dulu masa sekolah la kan benda2 ni semua. tapi skrg bila dah besar pjg ada lagi mcm ni, nak beradik kakak abg angkat, mmg tak leh terima. hehe.

    BalasPadam
  57. hahahaha ramainyer yg ada sejarah berangkat.... tp sy ngan jujurnya xd... sbb sy bkn org yg ramah... x caya leh cek status sy kat sekolah2 dulu... :P

    BalasPadam
  58. huhuhu... xtaulah kenapa aku ni anti sangat dengan fenomena adik beradik angkat ni time skolah dulu... kesian dekat orang2 yang nak beradik-beradik angkat dengan aku tu... =P

    BalasPadam
  59. Sigt saya , sy tak pernah punya adik , akak , abg angkat . n teragkt2 or whtever . macam tak ori . hehe . but , kalau dikotkn teori en hans ni betul jugak berdsrkn pmrhatian sy dkt member2 . hehe .

    teori yg boleh diguna pakai :)

    BalasPadam
  60. muhammad arief taufiq20 Ogos 2013 pada 10:12 PG

    dia seorang yg baik hati sanggat saye sanggat sayg kat di saye sangup buat ape untuk dia ok

    BalasPadam
  61. sakit mata woiii color purple...

    BalasPadam
  62. Saye ade abg angkat..tupown sbb teringin nak ade bg

    BalasPadam
  63. sya pon ada abg angkat...time skolah slalu borak ngan dia...semua org kta kami nie sweet...yg x bleh lupa time sya nangis tngok dia dok rpat ngan pompuan lain...cemburu...jadi dia pon mai pujuk kami dua ja dlm klas masa tu semua org dok luar sbb kwn dia sruh...ramai org tngok time tu malu sngat...knangan yg xkan dilupa...

    BalasPadam
  64. saye ni dh mntak kt kak form5 nk jdi kn dye sbagai kakak angkat la tpi..tu la dya kata lpas spm sye kna tnggu la...tpi sye ttp syg kn dye

    BalasPadam
  65. angakt Aku Tak angkat² ni selalunya dijadikan mukadimah je ni buat mengangkat Dan terangkat.. ya betul Ada segelintir sahaja tapi Dari 10 orang Tu Aku Rasa mungkin 1 je yg murni Tanpa effect sampling..lain Tu.. hahah sorry².. pendapat saya dan itu la saya Di zaman duluuu..
    Serious
    Tak pernah..Benda paling Aku Tak suka lebih² lagi kalau ada Yang hantar Surat Dan menyatakan nak jadi adik/abg angkat.. kompom Aku Tak baca Surat tu Dan pesan kat member untuk pulangkan balik Surat Tu dekat sang utusan, bikin sebal.. confirm Lepas Dari itu Aku Akan ambik sikap bermusuhan walaupun sebelum ni Kami berkawan rapat, hanya kerana masalah Kau menyatakan nak ber²
    Macam melepaskan geram la pulak Aku ni.. hahah.. Tamat...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama