Belia Benci Kuliah Minggu Pertama

Hah! Sempena minggu pertama kuliah aku bermula nih maka mestilah topik pertama berkisar tentang dunia kehidupan pelajar yang aku sedang lalui sekarang. Hohohoho! Jadi, bila melihat kepada tajuk pun mesti semua dah tahukan apa sebenarnya yang aku nak ceritakan.


Jangan Kata Aku Benci Kuliah!
Gambar Jer Kut! Hehehe!


Jadi, kepada korang yang suka sangat ponteng kelas pada minggu pertama kuliah bermula nih maka aku pun nak tanyalah kenapa korang ponteng yer? Mungkin sebab - sebabnya ada seperti di bawah :-

  1. Rasa tak puas cuti dan nak cuti lagi seminggu!
  2. Minggu pertama kelas selalu cancel!
  3. Minggu pertama kelas sekejap jer jadi tak berbaloi pergi!
  4. Tengah cukupkan hari bekerja waktu buat part time masa cuti semster!
  5. Memang hobi suka ponteng sejak sekolah!

Dulu aku suka juga datang lewat sehari atau dua hari masa zaman diploma dulu sebab tahun awal - awal minggu nih bukan belajar sangat pun. Lebih kepada sesi pengenalan course. Lagipun masa diploma dulu tak lah sesibuk masa degree nih. Tapi, bila degree aku rasa rugi gila kalau ponteng awal - awal kelas ditambah pula dengan sistem tak boleh ponteng kelas lebih daripada 2 kali memang agak sakit lah kalau awal - awal ponteng.

Waktu degree sekarang selalunya kebanyakkan kelas aku mesti ponteng tetapi aku akan ponteng waktu pertengahan atau hujung sebab waktu tu aku akan curi masa aku ponteng tu untuk buat assignment yang memang memaksa aku untuk ponteng kelas. Aku rasa rugi gila kalau aku ponteng kelas untuk minggu pertama sebab kelas sekejap jer kut. Muahahahahahaha! Lainlah kalau kelas tu pensyarah jenis tak kisah. Maksudnya tak datang hari nih minggu depan boleh sign. Itu memang heaven lah hidup. Hohoho!

Apa - apapun, semua orang ada alasan masing - masing sebab apa mereka ponteng atau tak ponteng kelas kan? Anda bagaimana? Ponteng minggu pertama atau sama macam aku ponteng di pertengahan semester? Hehehehe! Kongsikan!

58 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. mgu 1st aku xpnh ponteng sbb mse tu la nk taw pasal coursework.haha.aku suke ponteng bile ade cuti.suke no aku amek xtra cuti.hehe.

    BalasPadam
  2. haha..rindunya time kuliah..jgn ponteng slalu okay!

    BalasPadam
  3. ciklinn dulu suka kuliah.. tapi dgn syarat en nizam punyer kelas..sebab dia hensem dan tinggi.. hahahha

    BalasPadam
  4. hoo.... kalo nk ponteng, satu kelas sume orang ponteng.. baru besh.. >__<
    Selamat tahun baru ~

    BalasPadam
  5. ak tak pernah berpeluang ponteng minggu pertama
    first day pun dh start blaja
    ada yg cover 1 bab,sigh

    haha,sem baru tak bukak lg
    tp ak dh cek kalendar nk ponteng bulan 3 nnt

    BalasPadam
  6. betul arr..minggu pertama ponteng rugi beb...hehe

    BalasPadam
  7. ponteng ikut suka .
    sekarang ni aku tinggal sekali jeh boleh ponteng untuk semua subject .
    HAHA !

    BalasPadam
  8. minggu pertama sgt penting sbb nak uruskan jadual,nak tengok kelas tutorial bercanggah atau x dengan kelas subjek elektif,plus nak tau format untuk pemarkahan..
    mmg slalu sgt ponteng ujung2 sem, tuk kelas yg kita rasa xbape penting,lalalalaaaa,,ponteng sbb tension hahahah..

    BalasPadam
  9. alahai hans oiii...kita ni ha dok mengira-gira nk ke kelas hujung minggu ni...rasa x puas nk bersuka-ria ngan si kecik yang makin noty...huhuhuhuh

    BalasPadam
  10. ponteng dah nk abes sem la best.sbb time tu sibuk nk buat asmt segala.hehe

    BalasPadam
  11. so far aku xpernah ponteng mana-mana kuliah.

    BalasPadam
  12. minggu pertama, kuliah pertama aku dah start belajar kot..kalo tutor br la xde kelas..huhu

    BalasPadam
  13. ak rajin g kuliah awal2 nie..nk tengok lecturer encem ke tk..hoho

    BalasPadam
  14. Jangan ponteng kelas
    Cayalah rugi wo hee
    Kalo 1st class mmg cm2 :P

    BalasPadam
  15. nasib baik aku student PLK..
    blum start class lagi..
    minggu dpn bru mula..:P
    adoyyy!!

    BalasPadam
  16. aku no 5... sentiasa nak monteng. haha

    BalasPadam
  17. kalau bosan gua pun ponteng kot haha

    BalasPadam
  18. bila dh kerja kita akn merindui saat2 g kuliah dgn kekwn...hu.hu.hu....

    BalasPadam
  19. mingu pertam selalunya ku ponteng jek.. minggu pertama minggu pekenaln jek.. haha

    BalasPadam
  20. yea
    dah x payah pegi kelas lagi
    haha~

    BalasPadam
  21. bukan belia je kowt benci..
    hohoh..
    :D

    BalasPadam
  22. YEAH SEMUA YANG DIATAS..

    KIKIKIKIKI...TYME TU JUST GET READY DPT CALL DARI LEC CKP KELAS CANCEL..
    SGT NIKMAT...

    MINGGU PERTAMA MMG KELAS XPERGI LA..SEBOK DOK DAFTAR PAPER AGI..KIKIKI

    BalasPadam
  23. dtg je pastu tido la kat blkg kelas..xpn lyn fb ngn tweeter..blogging lg digalakkan :)

    BalasPadam
  24. she lak, ofcoz pilih mggu 1st utk skip claz.. sbb mggu2 slepasnye, klu nk ponteng riso psl attendance lak.. mggu 1st attendance xdikire sgt.. hee..

    BalasPadam
  25. xboleh bla la kamu ni hans,heheh..
    ku rasa bersalah tau x ponteng2 klas,kne pkir byk2 kali dlu. :P

    BalasPadam
  26. maksudnya ko ada istilah terpaksa ponteng lah ni??? hahahaha...

    BalasPadam
  27. Huh.. Teringat plk zaman bljr.. Ponteng bramai2.. Balik dari cuti sem je, mmg cukup malas nak masuk kuliah.. Agak2 Jai termasuk x dalam belai benci kuliah..ha3

    BalasPadam
  28. aku waktu Dip dulu, aku ni boleh dikatakan skema gak la.ngeh ngeh ngeh...jarang ponteng,bukan apa leceh, kang banyak bende nak kena settle...suka aku antara sebab ponteng kelas yang ko bagi tu. haha

    BalasPadam
  29. aku dulu ponteng gak...tapi attendance clear.. huhu..pesanan org tua:jgn ponteng2 tau...

    BalasPadam
  30. aku kt umah lg ni
    nx week baru balik
    final year kna tnjuk otai sket
    tetiap sem blk lmbt sminggu
    haha

    BalasPadam
  31. iz orang yang paling semangt ckp hari first clz balik nak terus study pastu ari isnin die bangun kol 12..
    sungguh semangat lah kan..haha...

    BalasPadam
  32. abg hans jgn ponteng kelas. hahaha. dulu aku pun suka ponteng kelas. tp skrg aku x suka ponteng masa awal buka kuliah sebab rasa bingung dgn course tu kalau x ikt briefing. hehe

    BalasPadam
  33. Aku ponteng time cuti.. boleh? ahakz..

    BalasPadam
  34. aku ponteng hjg2 semester ja, keadaan yg memaksa aku ponteng, kalau aku pegi pon xdapat apa2 so aku ponteng la, ang lg 1 sbb aku xbrp masuk dgn lecturer...huhu..xda kerap ponteng, cuma 2 3 kali jela.lebih 3x ponteng kena bar dr exam lor

    BalasPadam
  35. Hahahaha.. Aku? Minggu pertama ke kedua ke, memang suka ponteng.. Keh keh keh.. :P

    Tapi siriyes rasa bersalah.. Huhu..

    BalasPadam
  36. err slalu jgak buat tuh d awal2 sem..
    hik3..:D

    BalasPadam
  37. dulu ponteng tak kira masa hehe. bukan sengaja, tapi sebab terlajak tidur kes buat assignment last minute sampai berjaga malam. tapi yg peliknya walaupun banyak kali ponteng tak pernah kena ambik tindakan walaupun lebih 3 kali. kalau orang lain siap kena panggil dah

    BalasPadam
  38. hans..
    u bkn uitm s.alam ke?
    engineering kan?
    kizz uitm s.alam gak..
    fac tmsk or skrg fskm..hee..

    BalasPadam
  39. sian ko tp nk buat mcm mana ko kan student? hehe

    BalasPadam
  40. fy semalam je pergi kjp..lepas setle daftar subjek terus balik..ari kamis bru balik u semula..best2..

    BalasPadam
  41. wahahahha, aku suka gila kot pegi kuliah~ suka sangat~ :D

    BalasPadam
  42. Aduhai.. SK pun dah nak start kelas hujung minggu ni. Tetiba rasa malas lepas dah lama cuti ni huhuhuhuhu

    BalasPadam
  43. minggu pertama mmg sesi perkenaln subject2 pon...pastu jmp lagi ;)

    BalasPadam
  44. hahaha..cikgu takleh ponteng2.nanti anak murid ponteng same :p

    BalasPadam
  45. x elok ponteng kelas ni, terutama mggu pertama..

    tpi betul la hans, hida ni dh mggu ke 3 tpi x kenal pn lagi lecturer sbb asyik cancel jerr.. huhuu.. dah ler kelas ari jumaat n sabtu je..

    BalasPadam
  46. mgu ptama klas xde letrik. sabo je la=="

    BalasPadam
  47. Kiranya ko ni Hans boleh tahan kaki ponteng juge la ye..hehe

    BalasPadam
  48. huuu...teringat masa zamana belajar... mmg xsuka minggu pertama kuliah.. asyik cancel kelas laa.. pastu sibuk nak daftar subjek.. beratur panjang2 kat kaunter.. nak drop subjek la... erkkk... xsuka! huhu..sib baik 3 tahun zmn itu dah berlalu.. yeyyyy~ (^___^)

    BalasPadam
  49. kat um, 80% attendance kene maa.. tapi 1st n 2nd week ni add n drop.. so xkireeee.. yeyeahh..

    *tgah berkire2 nak ponteng ni.. XP

    BalasPadam
  50. x penah ponteng kelas waktu belajar dulu (budak baik) hahahahah tipu :p

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama