Pandang Kemana Tu? Rimaslah!

Hari nih bermulalah kelas bahasa ketiga atau 3rd language dan semestinya hari pertama ini membuatkan aku dan rakan - rakan ternanti - nanti dengan penuh sabar siapakah pensyarah yang bakal mengajar kami semua. Aku memilih untuk belajar subjek Mandarin dan setiap semester aku akan belajar dengan pensyarah yang berlainan. Sebelum tu aku terserempak dengan pensyarah yang pernah mengajar aku subjek Mandarin semasa semester 3 dan sememangnya ia sesuatu yang menakutkan jika mendapat orang yang sama lagi untuk semester kali ini. Bahaya owh! Kejam gila gagalkan setengah daripada jumlah budak kelas! Nasib aku terselamat! Hohoho!

Alhamdulillah! Kelas yang aku daftar kali ini agak menarik seperti semester 4 atau semester lepas. Pensyarah kali ini ialah lelaki. Jika 2 semester terdahulu kedua - dua tenaga pengajar aku ialah wanita jadi apa salahnya sekali sekala merasa tunjuk ajar daripada pensyarah lelaki. Pandangan pertama ialah beliau seperti seorang yang kurang mesra tetapi itu hanyalah sekadar permulaan. Hakikatnya, pada kelas pertama ini agak seronok. Beliau mengajar dengan teliti dan alhamdulillah aku faham dan cepat tangkap walaupun kelas bermula pada pukul 2 petang. Fuh! Hohoho!


Gambar Hiasan Dari Google


Cuma satu jer yang buat aku seperti rasa tak puas belajar dengan pensyarah lelaki nih. Apabila dia bercakap dan walaupun dia memandang depan tetapi bukannya kepada kita. Dia memandang betul - betul depan atau tepi. Maksudnya, dia tidak memandang kita secara bertentang. Nak kata dia ada masalah mata seperti juling ker apa ker memang tak ada sebab elok jer mata dia. Aku pun tak pasti dia sebenarnya pandang kemana tapi memang agak rimas lah sebab dari awal sampai akhir memang dia tak pandang aku dan rakan - rakan pun. Entah! Musykil aku!

Apa - apapun, esok tak ada kelas! Yehaaaaaaaaaaa! Dapat rehat sekejap dan boleh selesaikan apa - apa kerja yang ada! Selamat bercuti kepada diri sendiri. Hehehehe!

58 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. lect aku pun ad sorang camtu... dia tengok sudut belakang kelas...saya gay saya okay

    BalasPadam
  2. jeling la tu maksudnyer erk? ke dia usha aweks2 kat kelas ko tu hans. huhuh

    gilo best kalau cuti!!!

    BalasPadam
  3. hehe..camtu eh.best dpat blaja bhasa laen.
    sem ni plak byk dpat lecturer lelaki je..huhu

    salam kenal;)
    jmput dtg umah..hihi

    BalasPadam
  4. semua lec aku lak perempuan... heh, dy mmg eye contact macam tu kot.. takut x fokus maybe? ngeh2...

    BalasPadam
  5. segan kot nk pandang.. ada darah gemuruh mungkin..

    BalasPadam
  6. baru je strt kelas 2,3 hari dh nak rehat2,,apa nie..mcm nie ke nk jd peljar cemerlang..ngeh3x,,jngn marah yaa..gurau je

    BalasPadam
  7. hahaha..
    tau xpew..
    tp bg aku bkan stakat lecturer laki..
    ramai lecturer cmtue..
    hehehehe

    BalasPadam
  8. sis pun xpueh ati kalo cekgu xpandang kita betul2...maybe dia ada masalah segan or xbrani nk brtentang mata betul2 kot!

    BalasPadam
  9. relax la bro, kasik can kat dia
    klu yug bujang tuh blh cari calon,haha

    BalasPadam
  10. perghhh..seronok lee tuee cuti..ehehhe

    BalasPadam
  11. kelas best xpe. aku sentiasa mengantok sepanjang kelas pagi tadi

    BalasPadam
  12. dia malu dengan korang la tu. hahaha.
    minat jugak nk blaja mandarin. :)

    BalasPadam
  13. dia tak berani pandang mata orang kot haha

    pergh bestnya esok takde kelas
    ish~

    BalasPadam
  14. hehe.. saya pun ad lect mcm neh.. sbnrnye lect tu penyegan, sebab tu dya tak pandg kita.. dya tgk temp laen kalo kita pndg dya.. hanya ckg/pensyarah yg berani & brkyakinan jep blh pandg tepat pd mata pljr deyoll..hehee ~

    BalasPadam
  15. kejamny kalo kelas bhs ketiga pon nk gagalkan ramai2..huhu.. ptutnya bagi jela A...hehe.

    BalasPadam
  16. baru nk ckp die juling sbb cikgu aku dulu cmtu.. hhehe.. tp cikgu aku prnh ckp, bile mengajar die ada mslh nk pandang mana. segan pon ada.. sama kot dgn pensyrah ni:p

    BalasPadam
  17. beliau mengamalkan dasar pandang ke timur...

    cube ko tanye...kalo die jwb ko updet sini k...heh :)

    BalasPadam
  18. Aah~
    mesti malu2 ne..
    takut hilang tumpuan dia ke..
    =D

    BalasPadam
  19. lecturer tu agak lembut ke?
    pakai spek mata?
    hehhe..

    dulu ada lect mcm tue..
    tak tau dia pandang saper...

    BalasPadam
  20. hye. just visited ur blog lepas tgk link dr penaberkala. slalunya org yg xtgk tepat pada kita ni nervous. sape ntah ckp tips utk elak nervous sms eye contact ialah dgn tgk telinga. telinga kan searas dgn mata. so org yg pandang kita akan rs kita ada eye contact ngn dia tp sbnrnya dgn telinga dia.
    basically mb dia nervous so dia tgk something yg boleh kurangkan nervous dia kot. hehehe

    BalasPadam
  21. haha, lecturer tu saje je kot nak test budak2 . nk tengok gelagat pelajar macam mana, huhu

    BalasPadam
  22. dier nervous tu..
    bagi la dia sedikit masa.
    huhu

    BalasPadam
  23. ingatkan td lecturer tu pandang bdk pempuan je ke..tu memang selalu berlaku kan..em, dy xpandang meby dy malu ngn hans kot XD

    BalasPadam
  24. habislah abg hans! dia gay tu. tu pasal lah x tengok kat kau. hahahaha. malu kot!

    BalasPadam
  25. ko okay lagi hans...aku dulu belajar dengan lect. dari iraq la, sri lanka lah..ntah hapa biji butir diorang lecture aku tak paham sehabuk...!

    BalasPadam
  26. haa....
    mandarin ku da luput...
    hehe

    jom lepak2

    BalasPadam
  27. kelebihan kita belajar banyak bahasa.memudahkan urusan perniagaan dunia luar.

    1.1.11 11:11 pagi Dimana Ali ridha?

    BalasPadam
  28. oh amek mandarin...surrender xnak amek mandarin..hahaha..sy deaf tone.. hehehe

    BalasPadam
  29. aku suke camtu... takla aku cuak..haha

    BalasPadam
  30. selamat belajar dengan bersungguh2. hehe. result sem lepas tak nak share ke? hehe

    BalasPadam
  31. lecturer lelaki malas nak bertentang mata. kahkahkah :D

    BalasPadam
  32. die 1st time kot.. tuh yang pandang straight jek.. ala kite kalau suruh present pun sure gugup.. nak pandang tmpat lain mmg sori ler.. yang penting pandang depan, jangan pandang belakang! haha

    BalasPadam
  33. wehh tak yah musykil lah.
    ada je kut lect camtu kat tempat kitorang, hohoh
    segan la kut, kdg2 kurg konfiden kalu ber'eye contact' dgn stdent gtu

    BalasPadam
  34. pandang tepat2 ke mata kang jatuh cinta pulak..
    hahahahah

    BalasPadam
  35. Jai rasa lecturer tu segan kot.. Pernah dengar x kalau xnak bagi harmau terkam kita kena buat apa, tengok mata dia. Jangan pandang tempat lain, nnt dia terkam..hu3 (ada kaitan ke?)

    BalasPadam
  36. maybe lecturer lelaki xberapa suka bertentang mata..
    eheheee

    BalasPadam
  37. dia neves agaknya..best dia xde kelas

    BalasPadam
  38. lecturer ni malu malu bai hhaha

    BalasPadam
  39. Waaaaaaaaaaaaaa.... plan nak amik Mandarin sem ni tapi tak lepas juga. Kelas petang sangat. Susah ke Hans subjek ni

    BalasPadam
  40. maybe dia segan la tu...xpun ko yang x ensem dik..huahuahua..

    BalasPadam
  41. amboi suka bukan main xde class ek..hehe..sis pun pernah merasai kesuakaan itu..

    BalasPadam
  42. haha.. maybe dia da msalah cnfident tuw..

    sebab tu la pandangan dia cam aneh2x..

    nervs la tu >.<

    BalasPadam
  43. ada awek cun kt tepi kot......

    BalasPadam
  44. haha..setuju..lec laki memang cam tu..

    BalasPadam
  45. Pernah jugak belajar Mandarin aritu tapi tak tamat ...rugilak rasanyer..

    Talian Nur

    BalasPadam
  46. lecturer tu nervous kot? so, dia tengok la belakang kelas..bukan students dia.hehe.

    BalasPadam
  47. takut terpikat dengan pelajar sendiri kud
    hahaha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama